fitnesslinda

Inlägg publicerade under kategorin Motivation

Av Linda Liljeström - 2 oktober 2013 20:56

Oj va mycket man kan få gjort om man bara går upp i tid. Satte klockan på 7.45 imorse. Tvätttiden startade 8.00 Under tiden jag tvättade två maskiner blev det en morgonpromenad, 30 minuter i det härliga morgonvädret. Kroppen vaknar verkligen till av den friska luften. Snabbt i med två nya maskiner tvätt och under tiden laga lunchlådor och äta frukost. Lunchlådorna idag bestod av kyckling, wokgrönsaker, kokosmjölk kryddat med curry. Det blev supergott. Var tvungen att prova lite till lunchen idag fast jag hade kvar av köttfärsen. Så det blev en blandad lunchtallrik.
Med den starten på dagen fortsatte det med en bra arbetsdag och nu har jag just i skrivande stund avslutat ett bröst- och tricepspass. Sitter på motionscykeln på gymmet och varvar ner samtidigt som jag bloggar och dricker en proteinshake.
Ha en fantastisk kväll!

Här är en bild på dagens lunch som bestod både av köttfärssås men även dagens nylagade currykyckling. Såklart grönsaker och kvarg till det.

Av Linda Liljeström - 30 september 2013 11:27

Motivationen är inte alltid på topp alla dagar när man ska träna. Då är det viktigt att träningen känns som en rolig grej. Visst ska det vara jobbigt men man måste ha något att se fram emot. För vissa kan det vara den goa känslan man får efter man tränat och för andra är det träningsvärken man ser fram emot. Jag gläds åt båda ovanstående men det som verkligen kan få upp min motivation och glädje under ett träningspass är att man gör nån "konstig", rolig, svår övning. Helst något som ser svårt ut. Då får man en bra puschning av de som ser på och är imponerade. Idag blev det att ta revansch på "armhävmingarX3". Vi försökte i fredags men klarade det inte. Idag satte vi den! Jag har sett många bilder på Instagram med denna övning men ingen film. Så här kommer våran:

En kul, svår, balanskrävande, knäpp övning.

Av Linda Liljeström - 20 september 2013 23:53

Femte dagen på min nya livsstil har snart tagit slut. Vi räknade ut att vi har ca 10 veckor på oss att komma i den form vi vill ha. Nu har det gått nästan en vecka. Maten har funkat jättebra. Så även morgonpromenaderna och kvällsträningen. Imorgon ser schemat annorlunda ut med träning mitt på dagen så även kostschemat kommer ändra sig lite. Jag ska mäta mig igen runt den 1:a oktober. Då kommer jag lägga ut resultaten efter de två första veckorna samt lite mer detaljerat över hur jag ätit och tränat.
Jag har hittills känt att kroppen mår bra av den nya regelbundenheten i kosten samt att jag känner av att näringsbehoven i kroppen fylls.
Nu är det dags att sova. Tar lite sovmorgon imorgon och startar med en PW 8.30 istället för runt 6.00-7.00 som det har vart de senaste dagarna.
Sov gott!
Kom ihåg att det är när man sover som kroppens celler har största möjlighet att reparera sig och bygga kroppen starkare.

Av Linda Liljeström - 17 september 2013 22:58

Har kört ett gött Rygg- och bicepspass idag med Erik, André och Fredrik. Tack för motivationen killar!!
Personbästa i latsdrag och bicepscurl med hantlar. Tjohoo!! #biceps #rygg #workout #motivation
Hör kommer en ryggbild som jag nyss la upp på Instagram. Där kan ni följa mig som: @Spinellie

Av Linda Liljeström - 17 september 2013 14:47

Idag blev det 1h PW (inklusive två backintervaller) tillsammans med Pernilla. Under promenaden fick vi både regn ock sol och det kändes så bra efteråt när jag fick njuta av min frukost. Frukosten bestod idag av omelett med bör och keso. Själva omeletten är bara ägg och kanel som vispas ihop och steks som en pannkaka. Sen äter man den med hallon eller andra bär och keso. Idag blev det hallon och blåbär.

Av Linda Liljeström - 23 juli 2013 10:58

Underbara sommar! Inatt har vi vart i en naturhamn med båten. Badat, grillat och solat men även fått in lite träning. Vi skulle ta en promenad till utedasset som var långt bort på ön. För att få in lite träning bestämde vi oss för att göra en squat var 10:e steg. Med an kvarts promenad upp och ner för berg och stenar och med en squat då och då rann svetten när vi kom fram. Havsvägen tillbaka till båten var betydligt kortare. Beslutet blev att vi simmade tillbaka.
Senare på kvällen lånade vi båtgrannens gummibåt och rodde till och från utedasset. Så gårdagens träning blev bergspromenad, squats, simning och rodd. Varierande och bra träning.

Av Linda Liljeström - 16 juli 2013 21:05

Igår blev det gym igen efter några dagars uppehåll. Vi la till i Stenungsund. Efter 5 timmars segling i hård kuling var vi trötta men ville ändå ta ut oss med ett riktigt gympass. Det blev benträning med focus på rumpa. Träningsvärken börjar krypa sig på ordentligt.
Middagen blev kyckling med avokado, tomat och mozzarella. En god och bra efter-tränings-middag.

Vaknade kl 8 imorse och kollade Facebook medan jag väntade på att Malin skulle vakna. Följer en sida som heter Fitness Girls som lägger upp en del bra motivationsbilder och träningstips. Hittade en bild med magträning som kom upp i nyhetsflödet. Väckte Malin så gick vi till gymmet. Med lite BCAA i vattenflaskorna värmde vi upp med ceosstrainer, chins och dips innan magträningen. Här kommer bilden från Fitness Girls. Grymt bra pass! Rekommenderar att ni testar!

Av Linda Liljeström - 10 juli 2013 14:47

Passa på att träna under semestern. Sätter du det som en vana då är det lättare att följa det i höst. Men självklart ska man njuta lite också.

Idag vaknade vi tidigt av stora vågor och mycket vind som gjorde att båten gungade ordentligt. Vi passade på att springa en runda på ön. Tog ingen runkeeper med mig så gissar på ca 5km.
Efter joggingrundan blev det armhävningar och situps på bryggan.
Till frukost lättkeso med apelsin. ?

Vi seglade till Lysekil. Väl framme kom solen och det blev en runda på stan. På marknaden köpte vi färska grönsaker och har nu ätit en fantastisk god lunch, se bild. Mozzarella, gurka, tomat, sockerärtor, jordgubbar och avokado. ?

Nu steker vi i solen. ?

Hej Jag heter Linda och är en 25årig tjej med stort hälso- och träningsintresse. På bloggen får du följa mina mål, träningar, kost, tips och idéer.