fitnesslinda

Alla inlägg den 28 juni 2013

Av Linda Liljeström - 28 juni 2013 12:58

Fredag, helg, ledig, grill, god mat..
Ja nu på sommaren är det ju underbart att grilla. Fantastiskt gott och trevligt. Med grill kommer ofta lite goda tillbehör. Självklart ska man få unna sig ibland, men hur kan man förbättra maten utan att smaken eller njutningen försvinner?
Jag tycker det är otroligt gott med kalla såser till grillat, särskilt tzatziki. Tzatziki är väldigt enkelt att göra själv och man kan dåden så mycket nyttigare. Här kommer mitt recept till en god och nyttig tzatziki:

1 burk lätt kvarg/kesella
1-3 vitlöksklyftor
ca 1/2 gurka
salt och peppar

Riv gurkan på ett rivjärn, gärna den grova sidan på rivjärnet. Krama försiktigt ur lite vatten ur gurkan. (När man gör tzatziki på yoghurt behöver man krama ur väldigt mycket vatten ur gurkan då yoghurten är ganska lös, men eftersom kvargen är mycket fastare kan man lämna kvar en del vatten i gurkan).
Blanda kvarg och gurka. Pressa i vitlöken och smaksätt med peppar och salt.

Du har nu en mycket proteinrik tzatziki med låg kalorihalt.

Så njut av god mat i helgen men piffa gärna till den med lite nyttigare varianter.

Av Linda Liljeström - 28 juni 2013 09:27

Kom precis hem från morgonpromenaden. Skulle till tandläkaren imorse så jag tog på mig träningskläder, tog bussen dit och efter besöket promenerade jag hem. Så fick jag morgonens tandläkarbesök och PW på en gång.
Igår tränade jag GRIT och idag blir det bröst och triceps efter jobbet.
Mycket utfallshopp och squats GRITen. Och det börjar ge resultat..

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej Jag heter Linda och är en 25årig tjej med stort hälso- och träningsintresse. På bloggen får du följa mina mål, träningar, kost, tips och idéer.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<<
Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards